Tuesday, August 18, 2009

tanpa tajuk

Allah Taala menurunkan Al-Quran,dan ia adalah KaLamULLAH yang agung, Kata-Kata Allah yang Benar lagi tiada ragu ragu padaNYA.Asas kepada keimanan seorang Muslim ialah rukun iman iaitu Percaya pada Allah,Kitab,Malaikat,Kiamat dan Qada' dan Qadar.
Nabi Muhammad SAW yang diutus adalah menjadi nabi kepada semua umat manusia.Mengikut Sejarah,nabi sendiri pernah disihir sehingga Nabi demam.Datanglah Jibrail mengajarkan nabi ayat Al-Quran dan turunlah ayat 3 qul dimana bagi membatalkan sihir iaitu tali yang disimpul yang dibuang di dalam telaga Rasulullah.
Kenapa ada yang tidak percaya kepada semua ini?
Jawapannya adalah kerana TIDAK NAMPAK!
Allah Taala itu sendiri kita tidak pernah nampak.Harus kita perlu menolak adanya Allah?
dan Nabi sendiri kita tidak pernah jumpa,dan kita tidak harus percaya?
Itulah yang Allah Taala anugerahkan akal.seperti daya graviti,yang tidak nampak tapi ia ujud seperti itulah Kita meyakini adanya Allah.alam ini bukan terjadi secara natural tetapi ianya diatur,ada sistem,ada program yang dijaga Allah Taala.
Allah itu ujud dan pasti ada.Maha Suci Allah yang membantu mereka yang berdoa padaNya.
Teitilah quran dan yakinlah pada setiap isinya.fahamkanlah maknanya.Di dalamnya ada seribu rahsia alam yang tersembunyi lagi menakjubkan.
Iblis Syaitan adalah tetap musuh yang utama.itu hukum.Sesiapa yang santau orang lain pasti akan dibalas Allah Taala.Allah Taala Maha Adil Lagi Bijaksana.Wahai Tuhan yang menggerakkan Awan,Wahai Tuhan yang menghancurkan musuh Allah di perang Ahzab..orang yang mengamalkan sihir pasti Allah hancurkan.cuma masa.Allah pasti berada di pihak yang benar.
Percayalah pada Al-Quran.bila dibacakan ayat-ayat tahsiniyyat atau manzil dan ayat-ayat terpilih,mangsa sihir terus menggelupur dan dapat dipulihkan.Anda tidak percaya?
itu tandaNya Allah Taala yang beri bantuan pada hambaNYA.dan jika Allah tidak izinkan,sihir itu pasti tidak dapat memudaratkan kita orang yang beriman.Percayalah,jangan gentar dan jangan takut,Allah sentiasa bersama kita!

1 comment:

sheika syuhada abd karim said...

salam alayk...saya ptama kali view blog awak...masyaAllah betapa besar kurniaan tuhan yg awk dapat. buah pemikiran yang buat sy terp[ikir banyak kali tentang apa yang awak cakap. Tahniah....
(btw saya kawan arif salleh)