Friday, August 14, 2009

Saman Lagi.UH Gila!

Tengah siapkan saman nak saman syarikat Gergasi Oil & Gas Singapore..nama tidak boleh diberitahu).Amaun die sikit je.dalam 400K je.aku dah siap hantar via AR Register.Pastu pulak nak saman syarikat Melayu haprak yang memang hutang ni tak nak bayar.takpe..kita saman je..
Pastu lak,ade kes yang sangat menarik minggu ni.Pasal Caveat.sekarang ni dah jadi satu method nak buat naya kat orang iaitu kita caveatkan tanah orang tak tentu pasal.pastu bila tanah nak dijual for sure tanah tu sangkut bila nak sign borang 14A.pastu biasanya penjual ni akan jumpa org yg masukkan caveat tu.orang tu dah mintak duit suapan 10k dan dia at anytime boleh tarik balik caveat tu.jadi caveat tu satu senjata nak kenakan orang ang they make money on it illegally.
Aku teliti file tu.tgk punya tengok.asas nak masuk caveat tu mesti org yang ada kepentingan.aku tengok dia angkatsumpah dalam keterangan akta berkanun dia tipu,dia cakap dia ada kepentingan-padahal tipu je.ada yang nak kena section 199 dan 200 Penal Code.mampus la kau.beri keterangan palsu.sure ko masuk lokap.beraya dalam penjara la kau..pergi mampus.
Jadi agak susah kes ini tuantanah sakit kat rumah.kena peri rumah dia dan setel hal ni.dan masukkan borang potong caveat.takpun cam biasa la,aku akan telefon orang jahat tu suruh tarik balik caveat tu.Kalau tak aku repot Polis.hahha!baik ko jangan memain ngan aku.
Lawyer gila saman...

1 comment:

yg_indah said...

saman sivil pun boleh aja.dapat gantirugi