Thursday, October 15, 2009

Unfair defence for Unfair Trial!


Mahkamah Majistret (9.15 pagi) .

Polis bangun."hari ini ada 3 orang saksi Tuan" .


Aku bangun."Dengan Izin dan segala hormatnya Tuan Majistret,

Saya harini mahu buat bantahan awal bahawa pertuduhan pada OKT adalah cacat dan tidak boleh diteruskan.Hujah saya OKT telah dituduh di bawah seksyen 457 tapi elemen kesalahan tidak pernah disebut sebaliknya mirip seksyen 380.ini membawa kepada kekeliruan OKT apakah tuduhan sebenar yg ingin dibawa PP dan apakah posible defence yang boleh dikemukaan oleh counsel samaada 457 atau 380?ini boleh menggagalkan jurus pembelaan yg sangat prejudis kepada OKT dan miscarriage of justice yang sangat jelas.

Tuan,
saya mohon kemukakan otoriti saya.....(kupas kes dengan nada tinggi)
OKT dalam kes ini tidak mendapat keadilan dan perbicaraan ini tidak adil kerana pendakwaan boleh dibuat tetapi pembelaan tidak dapat dibuat.(i wouldn't prepare a FAIR defence for this UNFAIR trial)
ini juga mengecewakan peruntukan 152 dan 153 CPC.(Kupas akta)

saya mohon DNAA!

"DILEPASKAN!"


Terima kasih Tuan.

Aku berlalu.Mahkamah hening seketika.Polis memandang aku dengan kecewa dan geram.Aku peluk kitab Ratanlal aku.Blah begitu saja dengan muka yang bangga diri.Dalam hati syukur sangat.

Peguam yang kuat obejct akan datang lagi ke situ.Nanti.Tunggu!

No comments: