Saturday, October 10, 2009

Apakah?

Apakah waktu ini 26 years Old waktu kena kawin?ramai je yang gesa aku suruh kawin..aku takut laa kawin ni..orang kate...................tutttttttttttttttt!(macam-macala orang kata)

aku harap Najib Yazid Eva Emon(geng-geng yang nampak liat nak kawin)hahhahahahha..harap korang jawab soalan ni!

Bila Hangpa semua nak kawin?

orang kata,bila kawin rezeki murah..pastu jadi gedempul sebab bini asyik masak je..pastu bini lak jadi gedempul..hahahhaha..

pastu lak..yang cun cun tu bila kawin dah tak cun dah...

pastu bila kawin lak...orang kata otak jadi tenang..


perlu ke?

pengunjung blog ni tolong jawab sekali...

(aku sebenarnya pernah putus cinta...tu yang malas nak harap perempuan lagi..kecewa putus cinta ni teruk oiii..tidor malam toksah cakap ah..tapi satu je aku heran-nape badan aku tak turun?sebab bila tension aku makan nasi beriani..hahahhahahahahah)

persoalannya..bila?

dan kenapa?

dan yang paling penting ialah kahwin ni mungkin bila dah jumpa orang yang kita suka juga suka pada kita...secara serius!

dan orang tu nak idup ngan kita-susah dan senang hingga akhirat!

paling penting orang tu kena terima keburukan kita.

dan juga ikhlas-bukan nak kredit kad kita.

hidup ni bagi aku banyak sedih dari gembira.

berilah aku dia yang sanggup hidup dengan aku...hingga akhir HAYAT(tuddin).
hahahhahaha..

6 comments:

Hartini Omar said...

tuan hayat,
perkahwinan itu perjudian
untung sabut timbul, untung batu tenggelam

GreenApple said...

huhu.. aku jua butuh jawapan itu..

~salwaredzuan~ said...

jaja, kalau perkahwinan adalah perjudian..maka perkahwinan itu haram jadi nya...judi adalah haram yerr..hihih

bagi aku, perkahwinan adelah satu perjuangan..

berjuang utk membahagiakan
berjuang utk mendapat kebahagian

yue said...

hayat,
perkahwinan tu fitrah utk semua insan. kalo nk pikir pasal masalah, smpai mati pun masalah x abis. perkahwinan boleh mmbuatkan kita tenang. once u dh kawen, setiap perbuatan jika saling meredhai dikira ibadah. perkahwinan adalah antara jalan yang mudah utk mngumpul pahala. tp ingat gak, ia juga tmpat utk menimbun dosa kalo x kena pd cara. it depend on u how to interprete what the marrriage is. moga brtemu apa yg dicari. moga brbahagia dunia akhirat =)

-yue-

adah said...

PERKAHWINAN=ibadah,doa,nikmat,kebahagiaan..sesiapa yg berkahwin hatinya lebih tenang,jiwanya lebih kental menghadapi dugaan,kata-katanya juga lebih tersusun dan beradab, akalnya juga bertambah matang..pabila dikurniakan cahaya mata,dia akan menjadi seorang yg lebih gigih,mencari pendapatan yg halal,dan juga punya rasa tanggungjawab..perkahwinan itu penuh hikmah kerana susah senang saling lengkap melengkapi, bila berjauhan terbit kerinduan,bila berdekatan wujud kasih sayang..rasailah sendiri NIKMAT dan ERTI dari sebuah PERKAHWINAN..

Anonymous said...

saya setuju dgn kata2 anda bahawa kalau kita kawen tu maknanya kita dah jumpa dgn org yg btol2 serious dgn kita, suka kite secara serius...tapi kena dua2 la, sorang je suka tak jadi...
sy tegolong dlm golongan kwn2 anda yg liat kawen...kalau ada, mesti org tu je yg suke sy, sy xsuke org tu...kalo sama2 suka, ada benda yg menghalang plak...
jujur cakap, sy takut kawen..takut komitmen, takut suami buat hal..