Friday, February 6, 2009

Minggu lepas dan minggu Depan!

Minggu Lepas aku ada perbicaraan di Besut.Klien dituduh consume drug under section 15 1(A) Akta Dadah Berbahaya.Aku masukkan notis 399 untuk panggil ahlikimia.Aku agak resah dalam kes ini,sebab its seem like NO DEFENCE AT ALL.kira kes ini agak menghanyutkan kepalaku..Sampai aku bermimipi.Normally kalau plead guilty,kena denda je,tapi kalau ade previous record of the same act--normally kena sebat!!takut woo!

Hari Khamis lepas lak,i'm prepared for another case also charged for the same section.my klien nak PG(plead guilty)and i supposed to mitigate the sentences on behalf.i pun draft roughly whats the point included good previous record as a material factors beside the PG itself.Sehari sebelum tu,aku call klien,tak dapat.pagi tu aku tanya Polis tu,klien aku kena tangkap pulak..so masih dalam reman..aku punyala gelabah..sampai aku lupa nak introduce depan magistrate.but its ok.hari tu berlalu dengan penuh S A M P A H !

Hari Ahad ini pulak ada pulak klien @ OKT yang lagi bangang.lebih kurang 6 kali dia tak pernah datang court,sehingga waran tangkap dikeluarkan.Yang sedih campur pedihnya,sehari sebelum perbicaraan,dia janji akan datang court dan bayar fees secukupnya.Tapi(ni rasa nak mencarut je..kikiki),dia tak datang,pastu dia tutup hanpone.dengar cerita tukar no lain lak..Memang S*AL..

Aku senang je.Aku tarik diri dari wakili dia.Aku takkan memikirkan mereka yang taknak bantu diri mereka sendiri.Besar kemungkinan Mereka yang betul-betul Jahat ini sudah biasa MENIPU.Mentang-mentanglah aku ni nampak baik(UIA!),senang-senang je tipu aku..

1 comment:

adyusof said...

hari isnin bayar cukai, selasa mamai, rabu khamis poket pokai, jumaat, sabtu, ahad kita merdeka...