Sunday, February 8, 2009

LUPA PADA ALAM SATU LAGI?

Tiap-tiap hari Ada Manusia Mati.
Ambulan bising-bising je hampir tiap-tiap hari.
Maknanya Ada la tu orang yang mati atau hampir Mati.
Kalau tak mati pun cedera parah.
Kalau tak cedera,maybe koma!

Aku fikir dalam-dalam.
Akhir-akhir ini aku selalu baca terjemahan Al-Quran.
Kitab Kecil Ayat-ayat Manzil aku selalu baca.
Sambil Baca aku faham makna dia.
Maksudnya Kat Dunia ini HANYA SEMENTARA JE.
Tuhan cerita banyak kali.
Ramai Orang yang Menyesal kerana tak buat ibadat.
Manusia kat dunia ini kuat denngki hasad.
Sihirkan sesama Manusia.
Hingga Manusia derita,dipisah suami isteri.
Kerana sikit sahaja,disihir orang sampai mati derita.
Padahal mereka semua bersaudara.


Tuhan dah bagi Amaran.
Jangan sekutukan aku.
Jangan buat Maksiat.
Kalauu nak buat maksiat,boleh,tapi buat maksiat kat tempat yang aku tak cipta.
Jangan pijak atas Bumi yang Aku Buat.
Jangan Makan Rezeki Aku.
Jangan Bernafas dengan Udara Aku.
Jangan Hidup dengan SEGALA NIKMAT yang Aku BERI!
AKU SURUH KAU SOLAT.
AKU SURUH KAU SABAR.
AKU UJI KAMU!
AKU SEDANG UJI KAMU!
AKU SEDANG UJI KAMU!
Jangan Kamu ikut Syaitan.
Jangan Kamu Puja Jin.
Jangan Kamu ikut Iblis.
Aku telah beri kamu DUA JALAN
SYURGA atau NERAKA!!

Aku diam.
Aku faham.
Dunia ini tidak lama.
Aku manusia lemah.
hidup penuh dosa.
Aku ingin berubah.
Ya ALLAH berikan aku sedikit masa!

2 comments:

UMMU AL THAFUNNISA said...

tak susah nak berubah yang susahnya macam mana nak berubah...

~salwaredzuan~ said...

aku insaf wahai jaja..