Tuesday, June 1, 2010

Seksyen 43(1) APJ 1952

aku dapat kes banyak pasal 43(1) ini..yang agat merumitkan bila aku melihat faktor kecuaian ada pada OKT tetapi dalam peratusan yang kecil.dengan erti kata lain,Seksyen 43(1) ini amatlah berat dan seharusnya Pertuduhan di bawah Rule 10 patut ada_bukannya tak ada langsung seperti di Setiu.

Tak semestinya orang yang melanggar orang lain sampai mati Wajib dikenakan pertuduhan di bawah 41(1) APJ dan tak semestinya sekiranya kita accident dan pihak sebelah sana parah-WAJIB kita dikenakan seksyen 43(1) APJ 1952.

Aku tiada pilihan baru baru ini.OKT aku datang tanpa bawak wang at least 5 ribu ringgit apabila dikenakan pertuduhan 43(1).jadi aku minta tarikh lain.Famili dia taknak tolong satu sen pun.keje dia dah la pakguard je.kes ni pulak direfer dari BBG negeri sembilan.maksudnya aku buat pro bono case-represent for free!aku boleh tolong tapi bab bayar denda aku sumpah tak boleh tolong.

Nak mohon representasi pun ada masalah.Mintak dokumen dengan polis sangat cerewet.dua kali tulis surat belum tentu dia jawab.pastu pulak kalau kita pergi sendiri-kerani dia bebel bebel.aku benci betul.Pastu pulak kes kalau direfer balik,ambik masa yang terlalu lama.ambil sebutan banyak kali,pastu pulak kat court time sebutan saksi selalu datang.kalau dah namanya sebutan apasal nak panggil saksi ramai ramai datang?atau saja nak duit elaun?tak faham la..


Aku kadang-kadang naik fedup dengan karenah dan birokrasi.bila malaysia nak maju.bangunan Kerajaan juta-juta..kerani bebel bebel macam aku ni pakcik tua yg tak sekolah.itu peguam yang datang..tapi biasa dah kena..kalau pakai baju biasa..ditengking pun pernah..bila aku cakap aku lawyer-mulalah tersipu malu..Inilah malaysia.

OKt pulak macam-macam.time buat jenayah tak fikir anak-anak.bila dah buat-merayu mohon lepas.aku bukan Tuhan.aku tengok dokumen dulu.kalau dah cukup bukti-aku cadangkan kau mengaku salah..itu lebih baik!kalau aku lawan kalah-kau nanti maki aku!hahahhahahahahahha


Accident ni,dia tak berlaku senang-senang-ada salah sikit sorang.lainlah kalau kau dilanggar oelh orang mabuk ke,lain citer..time api dah kuning nak merah-kau pecut..yang sana lak,belum hijau dah jadi hero.yang paling laju dengan yang paling lambat meletuplah!!!!!patah sana patah sini mulalah nak buat report palsu-konon pihak sana yang salah--nak claim insurans...tak tahan..ada pulak penasihat kat kaunter tu yang dapat komisyen.hahahhahahahaha...

dah nama aku peguam-kes pelik pelik datang----
Dania pulak ke mana?senyap je..

Bukak lagu Justin Bieber jap...


Layan...otak dah penat..esok sambung ok!chow

1 comment:

yazid said...

hatockltak pe hayat, buat amal jariah..