Friday, January 15, 2010

Ada kerja Luar,pendapatan sampingan


Dulu aku pernah berjinak jinak dengan dunia MLM.kata orang nak main main aje,tapi semangat je lebih.mase UIA dulu,aku join Omega Trend sebab terpengaruh dengan seorang leader OT dari kuliah law ketika itu yang dapat pendapatan yang lebih daripada 13 ribu sebulan.dari ramai yang masuk OT ketika itu.pastu ramai ramai pergi Sydney.kelas kelas promosi penuh dari kelas ke kelas dan akhirnya Malap Lalu Mati(MLM).lalu OT dilupakan orang.Sebelum itu di matrik,aku dipelawa untuk buat LUXOR,jual spirulina.aku join aje.aku bukan suka menjual,apatah lagi spirulina ni asing bagi masyarakat melayu.akhirnya aku tinggalkan sahaja kerja sebagai Penjual Sprirulina ni.pastu aku join pulak syarikat BioNutric,jual produk kesihatan,mula mula meletup,dapatlah pendapatan lima enam ribu,pastu tiba tiba jadi tepu,dan syarikat tukar marketing plan,dari cari tiga jadi enam.aku pun dah tawar hati.kesiannya anakbuah yang tak pernah untung lagi kesianla.pastu aku main LUXOR sekali lagi,dengan modal dua ribu ringgit.dapatlah pendapatan ratus ratus pastu malap jugak sebab takkanla orang nak masuk dua ribu setiap bulan.gila.
serik gila,tapi keinginan aku untuk jadi usahawan MLM tidak berhenti.Gagal banyak kali pun takpe.aku tak kisah.pastu aku main pulak CNI,aku pergi kursus usahawan dia sampai kota bharu.tiba tiba leader dia ajak rangkaian aku main mymode prepaid,MLM lain.aku marah sangat pada leader tu.hancur lebur rangkaian yang aku bina.akhirnya malap jugak dan terus mati.

aku sangat kecewa sebab bagi aku,jutawan MLM ni bukannya orang hebat pun,ramai dari mereka adalah orang kampung je.ramai jugak cikgu.mereka ni kaya nak mampus.cuma sekarang aku sedang mencari company yang sesuai.

mase aku keluar UIA,aku cuba main Amway.tapi barang dia mahal sangat.aku cakap serius.cuma sistem dia bagus.aku pun rasa Amway boleh buat tapi kawan2 aku yang miskin2 ni camner?
takkan nak paksa diorang beli mop lantai harga RM120?

Akhirnya beberapa bulan ni,aku dah jumpa satu syarikat baru.kenapalah aku buta sangat taknampak syarikat.pastu aku buat betul2,tahun ni aku dah jadi leader besar dalam syarikat ni.Alhamdulillah aku syukur sangat.tahun ni aku mungkin melancong ke Indonesia.pastu tiap2 tahun melancong la beb,dah nampak jalan,mana nak berhenti lagi?????

hahahahha.MILLION DOLLAR ROUND TABLE!go go go!
PJM Mohd Hayyatuddin Haji Muhamad!
Nak gi tengok Nissan Skyline dulu.
hehehehhehe.

No comments: