Monday, March 15, 2010

--------------------------------------------------------------deathmeat!

extremely tired!this week rasa cam life dalam kereta je.berulang alik ke sana sini,untuk menyelesaikan macam-macam kes.

ada satu kes menarik minggu ni.Alhamdulillah berjaya diselesaikan dengan baik.ada seorang budak ni ayah dia meninggal tapi tak sempat tukar nama tanah.aku pun pergi jumpa tuantanah dan berbincang.Pada mula-mulanya mereka tidak setuju kerana masih ada baki bayaran yang belum dijelaskan.lepas tu pulak ada ke patut ada sedara mara dia yang ikut sama dalam perbincangan aku tu bawak gengster.bodo la melayu..pastu pulak buat meja rundingan tu panas.aku dengan baiknya membawa jauh satu pihak ke meja yang lain sementara suruh geng geng gengster ni balik dulu.perbincangan kali pertama Gagal.habis pukul 1 pagi.

Perbincangan kali kedua berlaku dengan cukup mudah.Tuan tanah bersetuju baki bayaran ditambah lima ribu ringgit kerana kos tukarnama.Mula-mula pihak satu lagi tak setuju.Aku persuade supaya setuju.Alhamdulillah akhirnya kedua-dua pihak setuju dan turunkan tandatangan dalam perjanjian.Ingatlah rundingan yang baik dan berjaya bukan dirunding dengan gengsters,parang,siku atau pistol dan dengan muka yang bengis tapi mestilah dimulakan dengan ikhlas dan memberi option kepada kedua dua pihak sehingga win win situation dapat dicapai.

akhirnya anak yatim tu dapat hak dia.
Bayaran tidaklah seberapa..tapi aku puas

3 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah...thumbs up 4 you..
keep it up...i like u handle dis case..

Syikin M.S said...

Terbela nasib anak yatim tu..alhamdulillah :)

hayat said...

thank you mr anonimous..heheh(kalau boleh tonjolkan diri..)heheh

ladyjaja:saya takut bila makan harta anak yatim..kikiki.