Sunday, June 28, 2009

kenapa perlu aku risaukan.

gambar anak sedara aku yang menghiburkan hati-SOFEA RAMADHANI(gambar hiasan)



semalam,ex-gf aku msg."im getting married".aku rasa macam kepalahotak aku weng kejap.Mungkin aku tak pernah terfikir bahawa masa couple dulu,kita tak pernah fikir kita akan berpisah.Masa yang kita lalui dulu cukup indah.dan kalau kata break pun,ia tak semesti dimaksudkan secara literal.ia hanyalah mainan perasaan dan lama-lama ia ok lah tu.


tapi ini mmg suatu yg cukup dan sgt serius.tapi aku saja letakkan masalah itu bukan di benakku.buat ape?perempuan yang sungguh-sungguh janji mahu aku setia dan mahu aku jadi suami pada dia--tapi dialah yang pertama beralih arah?dan kahwin dengan lelaki yang baru dia jumpa?itulah bodohnya wanita..takpandai menilai mana satu lelaki yang sanggup hidup mati kerananya.lepastu lak,bila kahwin,perangai lelaki pun terbongkar.so,masa tu mana nak turn balik masa dulu?


aku pun bodoh jugak.Bodohnya aku sebab aku setia pada dia bertahun-tahun.masa dulu,ada jugak gadis-gadis cun yang ada hati kat aku,dan aku terpaksa mintak maaf pada mereka semua-konon aku dah ada pilihan hidup yang tepat.bodohnya aku,sebab aku tak leh kembali pada masa lalu.gadis2 yang aku reject tu semuanya dah beranak satu.


sekarang yang ni lak kahwin.aku boleh cakap apa?diam je lah lebih baik dari segalanya.malas nak menyumpah seranah.aku lupa dalam dunia ni ramai orang yang tak setia.orang yang gila harta.umur aku bukan dah lewat,baru 26 tahun,tapi rugi masa.rugi masa duduk hadap awek tu sorang bertahun-tahun.aku diam je(sebab rasa nak menyumpah seranah).


sekarang ni,aku mmg rasa betul-betul teraniaya.Aku dah serik jumpa orang macam ni,tolonglah Ya Allah,jangan aku jumpa orang macam ni lagi.sakitnya hati(nak menyumpah lagi).baik diam.


hahahahha..

3 comments:

Anonymous said...

harap dapat doakan yang terbaik utk si x tu...beso pahalanya...if dia bahagia, anda pun turut bahagia.jangan simpan dendam atau marah, sbb kalau ada walau sikit, selamanya hati tak tenteram...buat solat hajat, biar Allah bagi jodoh yg the best...dari yang lama, insyaAllah, u deserve much better than yr ex...believe in me.tq.

hayat said...

terima kasih atas nasihat tu..mmg la i redha atas ape yg berlaku..itu cerita lame la.

Anonymous said...

o xtau tu cerita lama...okes if redha, gud...