Wednesday, May 21, 2008

lelaki baik untuk wanita yang baik?

apa maksudnya pepatah itu?kadangkala aku keliru!sedang aku memandu kereta melayan frekuensi 107.5 FM,John Mraz menyanyikan lagu "I'm Yours"!..kekadang aku dengar lirik-lirik lagu memuja-rayu wanita ini sungguh tidak berpijak di bumi yang nyata.Asyik memuja wanita yang cantik,cute,sexy!dan kalau berpisahpun lelaki-lelaki bangang akan terus melutut pada wanita hanya kerana takkan dapat melupakan wajah-wajah yang cantik itulah!non-sense!!
Bila Chris Brown pulak melalak dengan lagu"With You"mungkin aku rasa lebih ok..but its little bit rubbish jugak.Ramai betul orang yang kecewa dalam dunia ini(aku?).Itulah kehidupan.Kita takkan dapat dengan senang apa yang kita nak.Kita mesti(mesti?),ya MESTI berusaha!no shortcut!!dalam kegagalan itu ada hikmah yang sungguh manis..aku pernah merasakannya!Rasa macammana?ketika kita putus-harap itulah kita kenal Tuhan-kita tahu bagaimana nak solat hajat-kita tahu bersyukur hanya kerana sedikit nikmat yang Tuhan beri selama ini Tuhan ambil seketika.Bagi yang mengerti-mereka Faham!Kegagalan tidak harus dijadikan satu batu berat yang boleh menenggelamkan kita!!!seberat manapun ujian yang kita hadapi-sabarlah..ada sinar yang menanti!!!Tuhan suruh kita Bersabar dan bersolat-Sesungguhnya Tuhan bersama orang-orang yang sabar-Al-Baqarah Juzuk 2!
Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik?bagaimana ya?kerana kerapkali aku terjumpa mereka yang amat kontra dengan pasangannya!entah..aku tiada jawapan!!

1 comment:

Anonymous said...

x taw nk ckp pew..tp fara percaya dgn pepatah tu..